خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

از ۵۳ طرح علمی فناوری در جشنواره جهادگران علم و فناورانه استان قزوین تجلیل شد 

سرهنگ برزگر از ارائه ۲۱۷ طرح فناورانه به دبیرخانه جشنواره جهادگران علم و فناورانه استان قزوین خبر داد که از این تعداد ۵۳ طرح تجلیل شدند.  
کد خبر: ۹۴۹۸۹۱۴
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، صبح امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی، اختتامیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان قزوین در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

سرهنگ مهدی برزگر مسوول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم بیان کرد: در این جشنواره در هشت بخش از برگزیدگان تجلیل خواهد شد که اساتید و فناوران دانشگاهی و دانشجویان فناور، شرکت های فناوری در شرکت شهرک ها، برگزیدگان شرکت شهرک ها، برگزیدگان شرکت های دانش بنیان، برگزیدگان فناور بسیج استان و یک بخش ویژه فراخوان ایده شو دیده شو می باشد.

وی با اشاره به فراخوان ایده شو دیده شو گفت: این فراخوان به منظور جذب سربازانی است که ایده ها و خلاقیت های دارند که در فراخوان ایده شود دیده شود شرکت می کنند و پس از داوری مورد تجلیل واقع می شوند.

مسوول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به عملکرد سازمان علمی پژوهشی سپاه استان اظهار کرد: در این معاونت برنامه های متنوعی در راستای حمایت از علم و فناوری از قبیل رویدادها، بازدیدهای علمی، دوره های آموزشی و غیره برگزار می شود. 

برزگر عنوان کرد: یکی از برنامه های ما در این معاونت کمک به جوانان اعم از دانش آموز، دانشجو، فرهنگی و عامه جامعه است که در پی این امر هستند که فکر خود را به پدیده و پدیده را به محصول تبدیل نمایند که با توجه به عدم دسترسی آنها به سرمایه در گردش، در این حوزه ها و حوزه تجاری سازی به آنها کمک می کنیم.

وی افزود: امسال از ۳۲ طرح علمی و فناورانه حمایت کردیم که چند طرح به موفقیت رسیدند. امسال بنیاد تعاون بسیج با تعامل با معاونت پژوهشی شرکت پیشگامان را تشکیل دادند که هدف این شرکت حمایت از فناوران شرکت های دانش بنیان است که محصولی با توانمندی های فناورانه به بازار ارائه می دهند اما سرمایه در گردش ندارند. لذا شرکت پیشگامان با ارائه تسهیلات با شرایط خاص از آنها و محصولات فناورانه آنها حمایت می کند.

مسوول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: طی سه ماه گذشته طرح های مختلفی در همین راستا ارائه شد که ۴ طرح مورد تایید شرکت پیشگامان قرار گرفت که بیش از پانزده میلیارد تومان برای حمایت از این طرح ها سرمایه گذاری شد.

برزگر یادآور شد: یکی از این طرح ها تبدیل متانول به بنزین با استفاده از کاتالیزهایی است که موجود است و ایران در بحث ذخایر متانول رتبه سوم جهان را داراست که موجب می شود مصرف بنزین مقرون به صرفه باشد و با ۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری بحث دستگاه داروخانه ای تحت حمایت شرکت پیشگامان قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: طرح تولید سولفات مس با گراید دارویی و صنعتی روزانه ۸۰۰ کیلو گرم و همچنین تولید روغن بدون چربی است. همچنین با تعاملی که با معاونت علمی فناوری ایجاد شد به همت پارک علم و فناوری تفاهم نامه سه جانبه به ارزش ۲ میلیارد تومان و یک ساختمان در شهر صنعتی به عنوان مرکز رشد شهید حسن پور بستر خوبی برای ادامه کارهای پژوهشی در دستور کار قرار گرفت و خانه نخبگان سازماندهی شد که متفاوت از مراکز رشد سایر استان ها خواهد بود. 

مسوول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: بر اساس احصا نیازها از طرح ها حمایت خواهد شد و از شرکت های صنعتی نیازهای آنها را احصا می کنیم و در اختیار هسته های مرکزی قرار می دهیم که این امر تضمینی برای تجاری سازی این طرح ها و دلگرمی برای صنعتگران و فناوران خواهد بود و براساس ظرفیت علمی استان نیاز خود را برطرف خواهیم کرد. 

برزگر در پایان گفت: مرکز رشد الگویی با ارائه کمک های بلاعوض بین ۱۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از این طرح ها حمایت خواهد کرد و در صنایع دفاعی و نظامی سقف این میزان حمایت ها دوبرابر است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار